۱۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۰ ثبت شده است

تعلیم و تعلیم اجباری عمومی(3)

حسینعلی: هر چی من گفتم یاد بگیر!!

در این نگاه به موضوعی می پردازیم که درخور اهمیت می باشد و آن اینکه منظور شما از تعلیم، تعلیم چه علمی است؟ آیا همه علوم مطلوب شماست یا اینکه باید برخی از دانشها آموزش داده شود؟ به بیان دیگر معیار علم نزد بهاییت چیست؟

معیار علم در بهاییت...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

خدا در بهائیت

این خدا کدوم خداست ؟ ( سوالات بی پاسخ 20 )

در این بخش سوالات بی پاسخ سوال بی پاسخی را که مرحوم آیتی از بهائیان مطرح نموده است را بیان می نمائیم :

درکتاب کشف الحیل تالیف عبد الحسین آیتی پرسش وپاسخی بین مؤلف ویکی از مستبصرین (آواره) صورت گرفته است که مؤلف می پرسد آیا بها ادعای خدایی کرده است؟ که او در پاسخ می گوید اگر کلمات او وگفتارش را به دست آورید حقیقت را در می یابید.در ظاهر می گویند ادعای بها رجعت مسیح ورجعت حسین است ولیکن ادعای او الوهیت بود.او در ادامه می گوید در صورتی که سالها با آنها سر کنید وبا آنها باشید صریحا به شما می گویند که بها خدای مطلق است وزمین وآسمان را او خلق کرده است واوست که رسولان را فرستاده است.آنها می گویند کسی که در طور با موسی تکلم کرده است...........

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تعلیم و تعلم اجباری عمومی(2)

ضرورت یادگیری

نگاه درست(2)

این نگاه را با پرسشی آغاز می کنیم:

آیا آیین پیش از بهاییت- اسلام مقدس- سخنی در مورد تعلیم و تعلم نیاورده که سران بهاییت تعلیمی به این نام را ادعا می کنند؟

1-دستور به حضرت محمد صلی الله علیه و آله...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

علم آموزی در بهائیت

مبارزه با علم آموزی ( سوالات بی پاسخ 19 )

یکی از آموزه ها و افتخارات هر دین و آئین تشویق و دعوت به فراگیری علوم است و این یکی از سنتهای الهی است که در همه ادیان بر آن تأکید شده است مثلا در دین اسلام اولین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل شده ایت سخن از علم آموزی و قلم که وسیله نوشتن و علم آموزی است به میان آمده است ویا سفارشات پیامبر در مورد علم آموزی و فراگیری علوم مختلف ؛ اما در آئین بهائیت خلاف این امر ثابت شده است........

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تعلیم و تعلم اجباری عمومی(1)

نقد تعلیم نهم

نگاه درست(1)

همانطور که قبلا اشاره کردیم طرح یا به سخن صحیح، ایجاد این تعالیم در اثر سفر به اروپا و آمریکا بوده است، از این جهت پیش از این سفر اثری از این تعالیم نبوده است.

از بین این موارد تعلیم نهم قطعا از غربیها گرفته شده است.

شاهد...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

بهاییت و بابیت دشمنان صلح

عجب صلح و صفائی ( سوالات بی پاسخ 18 )

بابیان وبهائیان خود را افرادی دلسوز معرفی می کنند و دین خود را طبق گفته ها و تعالیم عباس افندی دین صلح و صفا و صمیمیت میدانند و بر مسلمانان بخاطر رفتار خشن و دور از انسانیت خورده می گیرند و به همین بهانه مسلمانان و شیعیان را آماج تهمتهای بی اساس خود قرار می دهند . البته قساوت و سبعیت از جمله خصائص اولیه اعضای فرقه بابیت بوده که فریدون آدمیت درکتاب خود امیر کبیر و ایران، ص .457در مورد آنان گفته است که آنان در جریان شورشهای خود با مردم و نیروهای دولتی رفتاری سبعانه داشتند و..........

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

ایدئولوژى بابیه(2)

عقاید بابیان

علی محمد باب منکر توحید و نبوت و معاد و امامت بوده و در 6 مرحله ادعای خویش را تغییر داده است:

1- او ابتدا سید ذکر بوده و ادعای ذکریت کرده است.

2- ادعای بابیت(نایب خاص امام زمان)

3- ادعی مهدویت

4- ادعای نبوت ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تساوی حقوق رجال و نساء(2)

زن ، مرد است و مرد هم زن!!

جناب عبدالبهاء گفتند تساوی حقوق رجال و نساء!!

اولا که: اگر منظورش یکسان بودن حقوق انسانی و الهی آنها می باشد، این را آیین مقدس اسلام  حدود 1400سال پیش از این فرموده و به گوش ما هم رسیده، در سوره آل عمران می خوانیم ( فاستجاب لهم ربهم أنی لا أضیع عمل عامل منکم من ذکر أو أنثی بعضکم من بعض).....
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

زبان و خط در بهائیت

دین جدید ، زبان جدید ( سوالات بی پاسخ 16 )

یکی از اعتقادات و آموزه های بهائیت وحدن لسان و خط است و در کنار این تعالیم نباید این مسأله را فراموش کرد که یک دین و آئین باید از همه لحاظ انسجام داشته و هماهنگ باشد و اگر پیامبر دینی یک حرف بزند و جانشین او متناقض با او سخن بگوید یا باید جانشین را سرزنش نمود یا پیامبر را دروغین دانست و یا اصل دین را غیر الهی خواند به عنوان مثال جناب میرزا حسینعلی نوری در کتابی به نام رساله روح در صفحه 69 می گوید : " و لا تکلموا فی سبیلی الا بلسان عربی مبین " یعنی در این راه ........


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

معرفی تعالیم دوازده گانه

تعالیم دوازده گانه چیست؟

عبدالبهاء در سفری که به اروپا و امریکا داشت با فرهنگ و اندیشه های جدیدی برخورد کرد که فایده آن این بود که اصولی را به جامعه بهائیت داد که از آن به تعالیم دوازده گانه تعبیر می کنند. این تعالیم عبارتند از: تحری حقیقت، وحدت عالم انسانی، وحدت اساس ادیان، دین سبب الفت، تعصبات هادم بنیان انسانی، وحدت لسان و خط، تساوی حقوق رجال و نساء، تعلیم و تربیت اجباری عموم، بیت العدل اعظم، تعدیل معیشت عمومی، عالم محتاج نفثات روح القدس.

وقتی می‌خواهند بگویند بهائیت دین امروز و هماهنگ با انسان است، این تعالیم را معرفی می‌کنند، و بر این تعالیم مانور می‌دهند. در مجامع بین المللی با این تعالیم، خود را از دیگران برتر می‌دانند و این شعار اجتماعی آنهاست.

البته این تعالیم و شعارها دوازده تا بیشتر نیست (به تصریح آثار بهائیان که منشا آن خطابات عبدالبهاست) اما الفاظ آن به شانزده هم می‌رسد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل