۳۴ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

تعلیم پنجم بهائیت: دین باید سبب الفت و محبت باشد

رفتاری که بهائی ها با مخالفین خود دارند

در کتاب «خاطرات حبیب»، دکتر حبیب مؤید که مجموعه ای از خاطرات بهاءالله و عبدالبهاست جلد 1 صفحه 266 به نقل از عبدالبهاء می نویسد: «وقتی جمال مبارک [بهاءالله] از سلیمانیه [عراق] تشریف آوردند، یک روز توی کوچه تشریف می بردند با مرحوم آقا میرزا محمد قلی، یک شخص کباب فروش آهسته گفت: باز بابی ها آفتابی شدند. جمال مبارک به آقا میرزا محمد قلی فرمودند: بزن توی دهنش. میرزا محمد قلی ریش او را گرفته توی سرش می زد.» 
الحق که ... 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

بزن بر طبل رسوائی

حروف ابجد قلابی ( سوالات بی پاسخ ۹ )

یکی از معجزات بزرگ جناب باب استفاده بسیار از حروف ابجد و سخن گفتن طبق این حروف بوده است ولذا برای ظهور نجات دهنده جهان نیز با این حروف سخن خود را بیان می دارد و برای ظهور موعود الهی چنین بشارت می دهد : " و چه بسا نوری را که خداوند نور می کند بمن یظهره الله و چه بسا نوری را که نار می فرماید به او و اگر در عدد غیاث ظاهر شود و کل داخل شوند احدی در نار نمی ماند و اگر الی مستغاث رسد و کل داخل شوند احدی در نار نمی ماند الا اینکه ..................

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تشکر و پاسخ دوستان

با سلام و عرض ادب به محضر همه دوستانی که قابل دانسته به وبلاگ سر زدند و برامون نظر گذاشتن . یکی از دوستان ( نارینه ) ظاهرا نسبت به مطلب روز ۲۱ آبان در مورد محسنات بهائیت دلگیر شده بودند که لازم شد به عرض برسونم که :

اولاْ بهتره یک کمی بیشتر مطالعه کنید و کافیه مطالب همین وبلاگ را با دقت نگاه بکنید و ببینید که جناب عبدالبها نسبت به افراد سیاه پوست و ترک چه بیاناتی دارند و آیا این را می توان احترام به ادیان نامید ؟ آیا چون سیاهان و ترکها به آئین بهائی نگرویدند باید اینگونه مورد توهین واقع بشوند ؟

ثانیاْ صلح طلبی که شما اون را به عنوان یک حسن قلمداد فرمودید ............

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تعالیم باب و بهاء

مخالفت با علم و دانش

گهگاهی شنیده می‏شود که پیروان باب و بهاء خود را دارای افکار مترقی و پیشرفته و روش نو و سازنده مطابق موازین علمی و روح زمان معرفی و قلمداد می‏کنند، برای آن که بدانید تا چه اندازه این ادعا بی‏پایه و بی‏اساس است کافی است که نظر شما را به چند نمونه از دستور «بیان» و «اقدس» جلب کنیم: 
میرزا علی‏محمد در کتاب بیان عربی در باب 6 واحد 6 صفحه 24 می‌گوید: 
«فلتمحون کل ماکتبتم و لتستدلن بالبیان؛ آنچه را که تاکنون نوشتید نابود کنید...

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

وحدت عالم انسانی ( تعلیم دوم )

عجب گافی !!

بهاییت این تعلیم را از ابتکارات آیین خود می شمارند !!

با اندکی پژوهش در منابع اسلامی در می یابیم که دین مقدس اسلام در بالاترین حد ممکن روی این مسأله – اتحاد عالم انسانی – سخن به میان آورده است .

برای نیل به هدفمان چند بخش ذیل را مطرح می کنیم :...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

شطحیات از پیامبران الهی بعید است

ادعای خدایی رهبران ما شطحیات است

مبلغین بهائی در مورد ادعای خدایی رهبران خود (میرزا علیمحمد شیرازی و حسینعلی نوری) توجیهاتی می کنند که نهایتا سعی می کنند آنها را به شَطَحیّات یکی از عرفا تطبیق کنند در صورتیکه اولاً شَطَحیّات حجیّت ندارند و ثانیا بر فرض داشتن حجیّت و بنا بر تعریفی که عرفا از شَطَح می کنند، شَطَح عبارت است از رسیدن سالک به مرتبه ای از سلوک که ...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تیشه بر ریشه

اُلفت از این زیباتر ؟ ( سوالات بی پاسخ ۸ )

جناب شوقی افندی که لقب ولی امر الله را برای خود برگزیده و رهبر بهائیان بوده است در کتابی به نام " قرن بدیع " مطالبی را نوشته است که برخی از مطالب سوال برانگیز و جالب توجه است از جمله در جلد اول این کتاب در صفحه 329 ( البته در چاپ اول و دوم یعنی در چاپهای بعدی ناپدید شده است ) چنین می نویسد : ( در جریان تبعید بهاء الله به عراق ) شیوه بابیان این بود که در شبهای تار به دزدیدن ملبوس ...............

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

نمونه ‏هائی از تعالیم

نمونه‏ هائی از احکام و تعالیم سید باب

1. أنتم الدواء ثم المسکرات و نوعها لا تملکون و لا تبیعون و لا تشترون و لا تستعملون . 
بر شما باد که سراغ اشیاء فوق نروید آنها را نگهداری ننماید خرید و فروش و مصرف نکنید - دواء - مسکرات.
2. فی محو کل الکتب کلها الا ما انشأت او تنشی‏ء فی ذلک الأمر . 
این باب بابی است در از بین بردن تمام انواع و اقسام کتابها... 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تحری حقیقت ( تلاش برای یافتن حقیقت )

خداحافظ مردم دنیا

اثری از تحری حقیقت در بهاییت نیست .

از باب نمونه حسینعلی – رئیس فرقه بهاییت - می گوید : راه رسیدن به عرفان قطع ارتباط با همه موجودات است « إن العباد لن یصلوا إلی شاطئ بحر العرفان إلا بانقطاع الصرف عن کل من فی السموات و الأرض » :بندگان به ساحل دریای عرفان نخواهند رسید مگر اینکه از هر کس در آسمانها و زمین است کاملا قطع ارتباط کنند  ( ادعیه حضرت محبوب ، 410 ) .

 مضمون آن این است که ...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تبعیض نژادی ضربدر تعالیم دوازده گانه مساوی وحدت عالم انسانی

نمونه ای از وحدت عالم انسانی در آثار بهایی
در کتاب «اسرار الآثار» اثر فاضل مازندرانی جلد 2 صفحه 154، ذیل کلمه «تُرک» در توقیعی از میرزا حسینعلی خطاب به حاج میرزا آغاسی وزیر زمان ناصرالدین شاه چنین نقل می کند: «اُترُکوُا التُروُکَ وَ لَو کَانَ اَبُوکَ اِن اَحَبّوُکَ اَکَلُوکَ وَ اِن اَبغَضُوکَ قَتَلُوکَ»

یعنی ای میرزا آغاسی از تُرک جماعت (عثمانی ها) دوری کن حتی اگر پدرت باشد، چون اگر دوستت داشته باشند تورا می خورند و اگر از تو برنجند تو را می کشند.

با صرف نظر از اغلاط ادبی عبارت فوق، ...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل