۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

دلیل تقریر بهائیت (4)

استقامت کردن رکن چهارم «دلیل تقریر» در بهائیت
بعد بیان رکن اول و رکن دوم و رکن سوم دلیل تقریر به رکن چهارم یعنی استقامت کردن می رسیم.
اولاً باید توجه داشت که استقامت داشتن خیلی مبهم است و دلیل بر صحت ادعا نیست یعنی تا چه حد شخص مدعی باید استقامت داشته باشد؟ تا 11ضربه و یا دو تا سیلی و یا...بنابراین استقامت را به عنوان دلیلی بر صدق مدعی و بیّنه نمی‌توان شمرد.
ثانیاً با اندکی مطالعه در تاریخ می بینیم که عده ای با اینکه بر صراط حق نبوده اند، اما با این حال چنان مقاومت و استقامتی از خود نشان داده اند که در برخی موارد موجب از دست دادن جانشان شده است، حال باید بگوییم آنها راهشان درست بوده و در واقع از طرف خدا بوده اند؟...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تطابق دین با علم و عقل ( تعلیم چهارم ) 2

واکاوی تطبیق دین با علم

ادامه بررسی اول

آقای عبدالبها منظورت از علم چیست ؟ اگر منظورت سنتهای الهی در عالم طبیعت می باشد ، همان قوانینی که خداوند عالم را بر طبق آنها چینش کرده ، خب در این صورت حرفت درست و تطبیق دین با همچون علمی صحیح است اما اگر مقصودت تحقیقات تجربی بشر در کشف روابط جهان طبیعت – همان آزمایشهای شبانه روزی دانشمندان - است سخنی بس خطاست چرا که کشفیات بشر ابطال پذیر و در معرض تجربیات جدیدتر می باشد ....

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

نزول کلمات جدید بی معنا

معنای حقیقی علم آموزی در بهائیت (سوالات بی پاسخ۱۰)

همانطور که می دانیم یکی از تعالیم بهائیان تحری حقیقت و دیگری تأکید فراوان بر علم آموزی است اما با نهایت تأسف وقتی به دقت نگاه می کنیم اثری از این دو تعلیم در خود بهائیان نمی بینیم و رهبران آنها به جای اینکه به مردم در رسیدن به این دو تعلیم کمک کنند بیشتر آنها را از این تعالیم دور می کنند از جمله اینکه کتابهای آسمانی انبیاء الهی را دراختیار مردم نمی گذارند و اجازه نمی دهند مردم تشنه حقیقت .........

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

فساد اخلاقی در بهائیت

این «قزاوغلان» از کوه سالم برنمی‏گرده ها!
در بهائیت هر گونه تعصبی ممنوع است و این ریشه در سیاست استعمار دارد که با ترویج این اعتقاد، تعصب ملی، تعصب دینی، تعصب وطنی و هر علاقه و غیرتی را از انسان می‌گیرد تا به راحتی بتواند بهره‌کشی کند... خیلی از خانمها [ی بهائی]... لباسهای نازکی می‏ پوشیدند و منظره بسیار کریه و زشتی بوجود می‏آوردند و رؤسای تشکیلات چیزی به آنها نمی‏گفتند و آزادی مطلق داده بودند دیگر کسی حق اعتراض نداشت در ضمن در بین بهائیان اعتراض کردن به طور کلی ممنوع است. حتی اعتراض پدر و مادر به فرزندان، یعنی لغو حکم امر به معروف و نهی از منکر در اسلام. فرهاد گفت: این «قزاوغلان» از کوه سالم برنمی ‏گرده ها! یک دفعه دیدی عمودی رفت افقی برگشت، منظور از این کلمه ترکی یعنی (دختر پسر) این اصطلاح را برای دخترانی به کار می‏ برند که حرکات دخترانه ندارند و شیطنت‏های پسرانه از آنها سر می‏زند، خیلی از حرفش رنجیدم اما به روی خودم نیاوردم.
خاطرات یک نجات یافته صفحه 47
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

تطابق دین با علم و عقل ( تعلیم چهارم ) 1

خبری دزدی  !!

بررسی اول

خداوند در قرآن از عقل گرایی بسیار سخن به میان آورده و این راه نورانی را به روشهای متفاوت بیان نموده به گونه ای که جای هیچ تردیدی را برای احدی باقی نمی گذارد ، بنابراین طریقه قرآن فرمانروایی عقل است . در اسلام به همین مقدار بسنده نمی شود چرا که در منابع حدیثی ما هم بر خردورزی سفارش شایانی شده است تا آنجا که عقل – این آفرینش شگفت انگیز الهی _ سمت حجت الهی بودن را در کنار انبیاء و رسولان به خود اختصاص داده است .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

خاطرات یک نجات یافته (3)

برخورد من و مربی پرورشی

چند ماه بعد حدود اواخر سال بود کسانی به معلم پرورشی مدرسه گزارش داده بودند که رها بچه‏ها را به بهائیت تبلیغ می‏کند. زنگ تفریح معلم پرورشی پیشم آمد و گفت: شنیدم که بچه‏ ها را تبلیغ می‏کنی، تو حق نداری که ذهن بچه‏ ها را مغشوش کنی و برای آنها...

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

وحدت اساس ادیان ( نقض تعلیم سوم )

من را بشناس ، کافیه !!

پاسخ دوم ( نقضی )

اساس همه ادیان تمرکز بر یک نقطه یعنی یگانگی خداوند و پرستش او می باشد اما بهاییت مخالف این حقیقت است که به یک مورد مخالفت اشاره می کنیم :

حسینعلی نوری در ایقان می گوید : اولین تکلیف از جانب خداوند شناخت مشرق وحی و مطلع امر الهی است « اول ما کتب الله علی العباد عرفان مشرق وحیه و مطلع أمره » ( ایقان ، 1) .

توضیح..

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

خاطرات یک نجات یافته (2)

شستشوی مغزی کودکان 

[زمانی که] معلم مهد کودک بهائیان شدم... برنامه‌هایی که به من می‌دادند تا به بچه‌ها بیاموزم کاملا در راستای شستشوی مغزی آنها بود و من... می‌دیدم که چگونه از 3 سالگی، کودکان را نسبت به اسلام و مسلمانان بدبین می‌کردند و... مغز کوچک آنها را با خرافات و اوهامی که ارمغان... بهاء و عبدالبهاء بود پر می‌کردند و چگونه با آوردن مثالها و بیان داستانهایی، آنان را از خارج شدن از بهائیت می‌ترساندند و با ... 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

نقد وحدت اساس ادیان

خبری تکراری : وحدت اساس ادیان ( تعلیم سوم )

پاسخ اول

این مطلب تعلیم نیست چرا که تعلیم می بایست رهنمود رفتاری برای افراد به ارمغان بیاورد و تنها خبری بیش نیست .

شواهد

1-      آیه 64 سوره مبارکه آل عمران : ( یا أهل الکتاب تعالوا إلی کلمه سواء بیننا و بینکم أن لا نعبد إلا الله و لا نشرک به شیئا  و لا یتخذ بعضنا بعضا أربابا من دون الله ... ) .

ترجمه : بگو : اى اهل کتاب ! بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است [و همه کتاب‏هاى آسمانى و پیامبران آن را ابلاغ کردند] و آن اینکه جز خداى یگانه را نپرستیم ، و چیزى را شریک او قرار ندهیم ، و بعضى از ما بعضى را اربابانى به جاى خدا نگیرد .

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل

خاطرات یک نجات یافته (1)

دیگر به بهاء و عبدالبهاء ایمان ندارم 

خانم مهناز رئوفی در شرح گفتگوی خود با یک فرد بهائی (به نام آقای منطقی) در خانه خویش، در ایام ناراحتی شدید خود از سران محفل بهائیت می‌گوید: 

در حالی که وسایلم را جمع می‌کردم چشمم به تابلوی عکس عبدالبهاء افتاد. با عصبانیت تابلو را برداشتم و بر زمین کوبیدم و با هر دو پا روی آن ایستادم و گفتم: تشکیلاتی که ارمغان اراجیف توست مرا بدبخت کرد... آقای منطقی لبخند تلخی زد و گفت: تو خیلی اشتباه کردی...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میکائیل