بهائیت

تعالیم باب و بهاء

میکائیل | شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۰، ۰۹:۳۶ ق.ظ | ۴ نظر
مخالفت با علم و دانش

گهگاهی شنیده می‏شود که پیروان باب و بهاء خود را دارای افکار مترقی و پیشرفته و روش نو و سازنده مطابق موازین علمی و روح زمان معرفی و قلمداد می‏کنند، برای آن که بدانید تا چه اندازه این ادعا بی‏ پایه و بی‏اساس است کافی است که نظر شما را به چند نمونه از دستور «بیان» و «اقدس» جلب کنیم: 

میرزا علی‏محمد در کتاب بیان عربی در باب 6 واحد 6 صفحه 24 می‌گوید: 

«فلتمحون کل ماکتبتم و لتستدلن بالبیان؛ آنچه را که تاکنون نوشتید نابود کنید و حتما به کتاب بیان استدلال نمایید.»

و در باب 10، واحد 4 صفحه 13 می‌گوید: 

«لا یجوز التدریس فی کتب غیر البیان... و ان ما اخترع من المنطق و الاصول و غیر هما لم یؤذن لاحد من المؤمنین؛ تدریس در کتاب‏های غیر از کتاب بیان روا نیست، و آن چه که اختراع شده به نام منطق و اصول و غیر آن دو برای احدی از مؤمنان اذن داده نشده.» (که آن‏ها را بیاموزند). 

و در باب 7، واحد 11، صفحه‏ی 55 می‌گوید: 

«نهی عنکم فی البیان ان لا تملکن فوق عدد الواحد من کتاب و ان تملکتم فلیلز منکم تسعة عشر مثقالا من ذهب حدا فی کتاب الله لعلکم تتقون؛ در کتاب بیان از شما نهی می‏شود که مالک زیادتر از 19 کتاب نشوید و اگر بیش از 19 کتاب داشتید، بر شما (برای هر کتاب اضافی) 19 مثقال طلا (به عنوان کفاره) واجب می‏گردد، این حدی است در کتاب خدا، شاید پرهیزکار گردید.» 

و در بیان فارسی باب اول، واحد 7 صفحه‏ی 238 می‌گوید: 

«واجب است هر کتابی که 202 سال (مطابق با عدد اسم علی‏محمد) از استعمال آن گذشته، مالک آن، آن را تجدید کند، یا آن را نابود سازد و یا به شخصی عطا نماید».

و حسینعلی در کتاب اقدس صفحه 34 گوید:

«سؤال کردن درباره کتاب بیان بر شما حرام است... تا آنچه را که مورد احتیاجتان است بپرسید نه آنچه را که مردم گذشته مذاکره کرده‏ اند.» 

آیا این دستورها مخالف با علم و دانش و تحقیق و دعوت نیست و اعتقاد چشم و گوش بسته به مطالب نیست؟

اگر انسان‏ها تنها در چهارچوب کتاب بیان قرار بگیرند و به همین مقدار قناعت کرده و یا داشتن بیشتر از 19 کتاب بر آن‏ها حرام باشد و کتب قبل از 202 سال را نابود کنند و به دور بریزند و علوم دیگری مانند منطق و اصول و غیر آن‏ها را نیاموزند، نتیجه آن جز توقف و جمود و عدم ترقی و تکامل و سرانجام دشمنی با توسعه‏ علمی در شؤون مختلف خواهد بود؟

حال خود بنگرید آیا می‏شود پیرو فرقه ای شد که صراحتا علم و کسب علم را رد کنند... آیا اینها قصدی جز غفلت و بی‏خبری مردم را دارند.

آیا غیر از این است که بواسطه جهل مردم، افرادی همچون باب و بهاء می‏توانند ادعای خدائی و پیامبری و امامت کنند؟ آیا غیر از این است که کسب علم سبب رسوائی باب و بهاء می‏شود و پرده از روی باطن خبیث آنها برمی‏دارد؟ شما چگونه حکم می‏کنید؟؟؟!

البته قضاوت با خوانندگان است.

  • میکائیل

نظرات  (۴)

جای تعجبه که این مطلب رو این بهایی ها انکار میکنند
البته با انکار کردن اونها چیزی از واقعیت کم نمیشه
سلام می خواستم بدونم چرا بهایی ها در مورد مسائلی که جوابشو ندارن بدن چرا روشون نمی شه نظر بدن
آخه مطالب قبلیتون رو من پیگیر بودن و از راه نظر دادن به مطالبتون یه جور مناظره با بهایی ها می کردم
اگه مردن درباره این مطالب نظظر بدن
عجب گافی !!
تعلیم یعنی خدمت یعنی را بهتر شدن و بهتر زیستن نه تعالیم بهائی ها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی