موج تعصب در بهاییت!!

بررسی سوم با رویکرد بهاییت

در اینجا تنها به دو گفته از گفته های رئیس بهاییت اکتفا می کنیم :

1-وی در اقدس می نویسد: هر که تنها یک آیه از آیات من را بخواند، بهتر است از اینکه تمام کتابهای اولین و آخرین را بخواند[1].

آیا این چیزی جز تعصب داشتن است؟!...

2-همو در الواح مبارکه صفحه 375 ( چاپ قاهره مصر ) می نویسد :

﴿ای پسر تراب ﴾ کور شو تا جمالم بینی * و کر شو تا لحن و صوت ملیحم را شنوی * و جاهل شو تا از علمم نصیب بری * و فقیر شو تا از بحر غنای لا یزالم قسمت بیزوال برداری * کور شو یعنی از مشاهده غیر جمال من * و کر شو یعنی از استماع کلام غیر من  * و جاهل شو یعنی از سوای علم من تا با چشم پاک و دل طیّب و گوش لطیف بساحت قدسم درائی *

آیا کور شدن و کر شدن و چشمها را بر روی حقیقت بستن و تنها استماع کلام با دفع تعصب سازگاری دارد ؟ آیا دعوت مردم و اغنام الله به جاهل شدن و پیروی از جهل یعنی یاد گرفتن علم او!! کنار گذاشتن تعصب است؟ یاللعجب از فاصله داشتن ادعا با عمل!!



[1]  - من یقرء آیه من آیاتی خیر من أن یقرء کتب الأولین و الآخرین.