عجب گافی !!

بهاییت این تعالیم را از ابتکارات آیین خود می شمارند !!

پاسخ اصلی

با اندکی پژوهش در منابع اسلامی در می یابیم که دین مقدس اسلام در بالاترین حد ممکن روی این مسأله – اتحاد عالم انسانی – سخن به میان آورده است .

برای نیل به هدفمان چند بخش ذیل را مطرح می کنیم :...

بخش اول : قرآن

از موارد ذکر شده در قرآن به ذکر چند مورد اکتفا می کنیم :

آموزه هایی برای همه انسانها

1-      آیه 13 حجرات : ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و ملت و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید بی تردید گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزکار ترین شماست . [1]

همانطور که روشن است این آیه تبعیض نژادی و هر گونه برتری طلبی انسانی بر انسان دیگر را نفی می کند و تنها برتری برای انسانها را مزین شدن به زینت پرهیزکاری می داند و بس ، پس همه برابر و برادرند .

 

در ذیل این آیه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله آمده است که : ای مردم خدای شما یکی است و پدر شما هم یکی ، عرب بر عجم و عجم بر عرب و نیز سرخ روی بر سیاه چهره و بر عکس هیچ برتری بر یکدیگر ندارند مگر به معیار تقوا و این آیه را تلاوت فرمود : یقینا گرامی ترین شما در پیشگاه خداوند متعال پرهیزکارترین شماست [2].

2-آیه 64 آل عمران : بگو : ای اهل کتاب بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است ( و همه کتابهای آسمانی و پیامبران آن را ابلاغ کردند ) که جز خدای یکتا را نپرستیم و چیزی را شریک او قرار ندهیم و بعضی از ما بعضی را اربابانی به جای خدا نگیرد[3] .

چرا دشمنی ؟ چرا جنگ و خونریزی ؟ چرا جدال و بداخلاقی ؟ و چراهای زیاد دیگری که بین انسان امروز هست و سبب عقب ماندگی او از هر پیشرفتی می گردد و همین تک آیه شریفه هزار واندی سال پیش این رفتارها را ناپسند شمرده است . اگر احساس اختلافی می کنند با تاکید بر مشترکات راه دوستی و محبت را هموار کنند و ابدا با همدیگر نزاع نداشته باشند .

بخش دوم : روایات

مطالب این بخش در کتیبه های بعدی خواهد آمد .


1 - ( یا أیها الناس إنا خلقناکم من ذکر و أنثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا إن أکرمکم عند الله أتقاکم  )

[2]-  یا أیها الناس إن ربکم واحد و إن أباکم واحد لا فضل لعربی علی عجمی و لا لعجمی علی عربی و لا لأحمر علی أسود و لا لأسود علی أحمر إلا بالتقوی قال الله تعالی : إن أکرمکم عند الله أتقاکم(کراجکی ، ابوالفتح ، معدن الجواهر ، ص 21 باب ما جاء فی واحد ) 

[3]-  ترجمه قرآن ، انصاریان