فلا شک فی وجود الامام الغائب القائم المستور سلام الله علیه.
ترجمه: پس شکی در وجود امام قائم غایب نیست. محققا وجود او هم چون آفتاب در وسط ظهر ظاهر و هویدا است.
و ادامه میدهد:
هر کس دربارهی او شک نماید، در قدرت خدا شک نموده که به تحقیق کافر شک زدهای است.
میرزا علی محمد در کتاب تفسیر سورهی کوثر دربارهی طول عمر امام زمان (علیه السلام) از امام صادق (علیه السلام) حدیثی را نقل کرده که بخشی از ترجمهی آن این است:
و اما بنده صالح خضر (علیه السلام)؛ به درستی که خداوند عمر او را برای نبوت و نسخ شریعت پیامبران گذشته و نیز امامت و رهبری بر مردم نمیباشد؛ بلکه به درستی که خداوند تبارک و تعالی چون در عملش چنین مقدر شده بود که عمر امام زمان (علیه السلام) را در ایام غیبت به آن مقداری که مقدر است طولانی نماید و چون میدانست که بندگانش نسبت به طول عمر امام زمان (علیه السلام) ایراد و انکار مینمایند، لذا عمر خضر را طولانی کرد تا به طول عمر او، به عمر حضرت قائم استدلال نمایند و بدین وسیله دلیل دشمنانش را قطع کند.
سپس درباره غیبت صغرا و نواب اربعه و غیبت کبرای امام زمان (علیه السلام) توضیح میدهد و اضافه میکند که هر کس به چهار نفر نواب خاصه آن حضرت اقرار و ایمان نداشته باشد و آنان را انکار کند، کافر است.