بزرگترین معجزه عالم انسانی (سوالات بی پاسخ 35 )

درآخرین روزهای سلطنت محمد شاه سید على محمد باب  را از قلعه چهریق به تبریز بردند و مجلسى با حضور ناصر الدین میرزا (که در آن وقت ولیعهد بود) و چند تن از علما برای محاکمه یا مناظره با باب تشکیل دادند در آن جلسه مد عی وحی واعجاز شد  در کتاب ظهور الحق فاضل مازندرانى آمده است از وى سؤال شد: از معجزه و کرامت چه دارى؟ گفت: اعجاز من این است که براى عصاى خود آیه نازل مى‏کنم و به خواندن این فقره آغاز نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم.سبحان الله القدوس السبوح الذى خلق السموات و الارض کما خلق هذه العصا آیة من آیاته!

و اعراب کلمات را به قاعده نحو غلط خواند، زیرا تاء را در «السموات» مفتوح قرائت کرد و چون گفتند: مکسور بخوان! ضاد را در «الأرض» مکسور خواند.

امیر اصلان خان که در مجلس حضور داشت گفت: اگر این قبیل فقرات از جمله آیات شمرده شود، من هم مى‏توانم تلفیق کنم و گفت: الحمد لله الذى خلق العصا کما خلق الصباح و المسا!
پیامبری که معجزه اش چنین باشد دیگر چگونه می توان به ادعاهای او اطمینان پیدا کرد ؟ این نشانه ای از جعلی بودن این دین نیست ؟