الفت و محبت یعنی این !! ( سوالات بی پاسخ 21 )

در بهائیت کتابی به نام " خطابات عبدالبها " وجود دارد که در آن خطابه ها و سخنرانی های عباس افندی در اروپا و آمریکا در آن جمع آوری شده است و بهائیان این خطابات را به عنوان راهکارهای زندگی در بهائیت می شناسند در قسمتی از این کتاب این جملات از عباس افندی صادر شده است : " .... امّا امتیازات جنسی و اختلاف قومی وهم محض است زیرا نوع بشر یکی است کلّ یک جنسند و جمیع سلالهء یک شخص همه ساکن یک کره ارضند و اختلاف جنس در آفرینش و خلقت الهی نیست خدا جمیع را بشر خلق کرده یکی را انگریزی و دیگری را فرانسوی و ایرانی و امریکائی خلق ننموده لهذا اختلافی در جنس بشر نه جمیع برگ یک درختند و......

امواج یک بحر اثمار یک شجرند و گلهای یک گلستان. در عالم حیوانات ملاحظه کنید در نوع امتیازی نیست گوسفندان شرق و غرب با هم می چرند هیچ گوسفندان شرقی گوسفندان غربی را بیگانه نشمرد و قوم دیگر نداند بلکه با هم در نهایت التیام و الفت در چراگاه بچرند نزاع نوعی و ملّی در بین آنها نیست. و همچنین طیور شرق و غرب چون کبوتران جمیع در نهایت الفت و ارتباطند ابداً امتیازات ملّیه در میانشان نیست. این امور در بین حیوان که عاری از دانشند سبب اوهام نمی شود، آیا سزاوار است انسان اتّباع این گونه اوهام کند و حال آنکه عاقل است و مظهر ودیعهء الهیّه است قوّه مدرکه دارد قوّه متفکّره دارد؟ "

حال با توجه به این سخنان چند سوال پیش می آید؛ آیا بابیانی که به دست بهائیان کشته شدند ( رجوع شود به کتاب کشف الغطاء ابوالفضل گلپایگانی ص 347) از این دایره الفت و محبت خارج بوده اند ؟ آیا این دعوای ادیان و اختلاف بین ادیان در بهائیت وجود ندارد ؟ آیا حیوانات هم نسبت به هم نوع خود گرچه ملیتی دیگر و یا کیش دیگر داشته باشد الفاظ سخیف بکار می برند ؟ آیا بهائیان که مدافع رژیم صهیونیستی هستند و آنها روزانه چندین نفر از فلسطینیان را به خاک و خون می کشند از حیوان بهترند ؟